Omgaan met je klant
Herken je de situatie waarbij de relatie met een klant niet lekker loopt en je geen idee hebt wat je hiermee aan moet? Of dat je iets wilt bereiken maar je geen idee hebt hoe je dit effectief kunt doen? Je gedrag heeft veel invloed op de reactie van je klant. Door je bewust te zijn van je eigen gedrag kun je het gedrag van je klant beïnvloeden. Een betere klantrelatie begint dus bij jezelf!
SamConsult leert je omgaan met datgene je klant van je vraagt zodat jij een professionele, open, eerlijk relatie met je klanten kunt ontwikkelen. Op een manier die bij jou en je organisatie past. SamConsult helpt je, door middel van transformationele training en coaching, om je relatie met je klanten te optimaliseren vanuit persoonlijke ontwikkeling. Transformationeel wil zeggen dat er van binnenuit een beweging tot stand komt, je gaat jezelf herontdekken. Door de juiste vragen te stellen houdt de trainer/coach je een spiegel voor en helpt je oude patronen te doorbreken. Hierdoor leer je op een andere manier naar jezelf en de omgeving te kijken, waardoor andere gedragskeuzes daar logischerwijs uit voortvloeien
Thema’s:
• Wie is de klant en wat wil hij?
• Omgaan met verschillende klanttypes
• Inzicht in je eigen gedragsstijl
• Klantgericht communiceren (LSD, sfeer, verbale en non-verbale communicatie, regie voeren en leiding nemen over het gesprek)
• Omgaan met weerstand
• Van reactieve service naar pro-actieve service
• Wat is de basis van een goed werkend team?
• Feedback geven en ontvangen
• Leren van elkaar
Afhankelijk van de wensen en leerdoelen stelt SamConsult een trainingsprogramma op.
Wil je meer weten over je mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op!