Inzicht krijgen in je klant

Door in gesprek te gaan met je (potentiele) klant krijg je antwoorden. Antwoorden die je inzicht in je klant vergroot waardoor je beter in staat bent hierop in te spelen.

Hiermee krijgt je………

  • Inzicht in hoe je klant de relatie ervaart en waardeert
  • Inzicht in de wensen, behoeften, drijfveren en barrières van je klant
  • Inzicht in verschillende klanttypes
  • Inzicht in houding ten aanzien van je organisatie, producten en diensten

Met als doel…..

  • Om je relatie met je klant te versterken en uit te bouwen
  • Klantgerichter te werken doordat je écht snapt wat je klant wil en op welke manier je dit kunt bereiken
  • Om je producten en diensten te optimaliseren
  • Je positie in de markt te versterken

 

Inzicht krijgen in je klant kan op verschillende manieren.

Klantrelatie in kaart
Om de klantrelatie op diepgaande wijze in kaart te brengen voert SamConsult persoonlijke gesprekken met jouw klant, bij voorkeur samen met iemand uit je organisatie. Tijdens deze gesprekken staat een aantal onderwerpen centraal zoals tevredenheid, aanbevelingsintentie, wensen en behoeften ten aanzien van de dienstverlening. Verdere onderwerpen worden voorafgaand aan de gesprekken gezamenlijk vastgesteld.

Met de klant om tafel
Leer je klant beter kennen door zelf met hem om de tafel te gaan zitten. Je krijgt dieper inzicht door zelf te ervaren wat hem bezig houdt. Wat vindt hij belangrijk? Wat zijn zijn wensen en behoeften? Waar loopt hij tegenaan? En wat vindt hij van je organisatie, dienstverlening en communicatie? In deze sessie ga je met een aantal mensen uit je organisatie en een aantal (potentiele) klanten het gesprek aan. We bepalen van te voren welke onderwerpen aan de orde komen. SamConsult faciliteert deze sessie. We maken iedere sessie op maat, afhankelijk van de doelstelling en wensen.

Inzicht krijgen in je klant kun je ook zelf!
Ken je de situatie waarin je als bedrijf snel wilt weten wat er bij je klanten speelt? Je hebt bijvoorbeeld een nieuw idee dat je wilt toetsen of je wilt regelmatig feedback van je klanten, bijvoorbeeld in een agile omgeving.

Dan bieden trainingen van SamConsult de oplossing. Kijk welke training het beste bij jou en je organisatie past.

Wil je meer weten over je mogelijkheden? Neem dan vrijblijvend contact op!